22 Kasım 2014 Cumartesi

ÇİFT İĞNEYLE İMTİHANIM

Merhaba arkadaşlar..Bu dikişle ilgili konularda ne zaman acemiliği üstümden atıcam bilmem..Bazı arkadaşlar etek ucu ve kol ucunu dikerken çift iğne kullanıyordu benim de çok hoşuma gidiyordu görüntü..Ben de alayım çift iğne dedim..Dedim ama baktım baktım benim makinamda bir iğne yeri var çift iğne nasıl takılacak ki dedim. Sağolsun eşim imdada yetişti, çift iğnenin meğer tek girişi varmış..Ablası usta terzidir ondan biliyormuş...


Nedense iğne elime geçene kadar çift iğneye iki iplik takılması gerektiğini düşünemedim..Hemen google a koştum tabi..Önce dikiş ve diy in bu yazısını buldum..Bir de ne göreyim çift iğne kullanmak için makinanızda iki tane ip takma yeri olması gerekir yazıyor..EYVAH dedim boşuna mı aldım şimdi ben bunu..Neyseki sonra Laçin Tenel in bu yazısını buldum..Ona bakarak ben de denedim..Aşağıdaki fotoda gördüğünüz gibi normal ip duruyor..Bi de masura sarma yerine bir ip daha takıp aynı iplik yerlerinden geçiriyoruz...


Sonra hemen dikişini denedim tabi nasıl olcak, acaba olcak mı diye..Oldu gerçekten de..Ben de rahat bir ohh dedim..Bu kumaştan da şurada eşofman altı yapmıştım.


Haa bilmeyenler için çift iğne kullandığımızda alt dikişler böyle oluyor..En kısa zamanda çift iğneyle diktiğim yaka ve kol ile karşınızda olucam efem...

18 yorum :

  1. yaa ben de ne zamandır denemeyi düşünüyodum,iyi oldu bu post:)teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene arkadasim dikisi cok guzel oluyor

      Sil
  2. Bu yazı bana da ne güzel yardımcı oldu şimdi :)) "My hobby world" blogunun sahibi arkadaşımız uyardı beni de her makinede olur diye, Pazartesi gidip alacağım, benim çift masura yeri var umarım dikmesinde de sorun olmaz. Kolay gelsin, bol dikişli günler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi bir terzi olarak yardimci olabildigime sevindim..oo siz daha kolay dikersiniz o zmn

      Sil
  3. Çift iğne ile çalışmalarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Benim de pek çift iğne deneyimim yok, merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bu en güzel penye kumaşlarda oluyor ama şu an elimde penye yok..biraz bekleyebilir.

      Sil
  4. Ayy nasıl sevindim bilemezsin daha once bende kullanmadm nasil oluyorki diye düsünürken bu yayin cok iyi geldi:) tesekkurler arkadasm en kisa zamanda alacagm cift igne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy acemi terzi olaraktan yardımım dokunduysa ne mutlu bana..

      Sil
  5. Sen yine iyisin canım, ben beceremedim takmayı da kırdım birini.O mavi kısmı içine girecek sandım, ittim bir güzel yukarı, tabii çıt:) Bir de diğer iğneler gibi sanıyordum fiyatını. Almaya gidince öğrendim ki 8 tl, vay ben nasıl kırdım onu diye bir daha üzüldüm:) Neyse iğneyi alırken ustaya sordum, o da takılışını gösterdi. Büyük rahatlık, esnek kumaşlarda bütün dikişleri bununla yapıyorum artık. Ben iki bobini de makinenin arkasına koyuyorum, iplik çok sarılıysa ağır olduğu için düşmüyor. Üşeniyorum da masurayı sarmaya ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy walla mı, ben ilk iğne takışlarımda hiç takamıyodum eşim takıyodu hatta ona soruyodum nasıl takılıyodu bu diye..Onun ablası senelerce dikiş kursuna gitmiş bu yüzden ablasından aşina biraz. Yalnız burda benimki masura değil küçük siyah ipliklerden.Ayy ben de üşeniyom hep...

      Sil
  6. Çift iğneyi ben de kullanmış, memnun kalmıştım. Ama çok ip gidiyor sanki, cimri miyim neyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walla mı , bu ip olayını ben bir düşüneyim:)

      Sil
  7. Çok güldüm ya yine. Çift iğne bence çok pratik ve profesyonelce bir görüntüsü var iyiki almışsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh gül arkadaşım walla ben de gülüyom kendime...Yani bazen diyom ki demek ki ben hiiiiç yatkın olmadığım bir hobi edinmeye çalışoyorum ki bu işler geliyor başıma..Neyse artık bulaştık bi kere, pilavdan dönenin kaşığı kırılsın:)

      Sil
  8. aaaa superr eşim bana çift iğne almıştı hediye olarak bir kaç ay önce bende denedim olmadı benim makinamla olmuyor fonksyonlarinda yok zannetmiştim bu post süper oldu benim için :))

    YanıtlaSil
  9. evet ben de öyle zannediyodum ne mutlu bana yardımcı olabildiysem..

    YanıtlaSil
  10. Bende her makinayla olmuyor sanıyordum çok yararlı bir yazı oldu.deneyip bende bir post yapayım o zaman :)
    Yararlı postunuz için teşekkürler :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ne güzel birilerine faydalı olabilmek..kolay gelsin

    YanıtlaSil

teşekkürler